دوربین - پنجره

سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تبلیغات

آرشیو وبلاگ

درباره وبلاگ



<

لوگو


آمار وبلاگ

    بازدید امروز: 1
    بازدید دیروز: 1
    کل بازدیدها: 25711
    تعداد مطالب: 26
    زمان اذن:

امکانات دیگر

ابزار وبلاگ

دوربین

ا

اگر قصد خرید دوربین دارید.این مقاله را از دست ندهید!

برای آشنایی بیشتر با دوربین های عکاسی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

گر برای اولین بار بخواهید وارد دنیای دوربین های دیجیتال شوید و قصد خرید دوربین دیجیتال را داشته باشید بدون شک در ابتدا کمی گیج میشوید



با گذر از برهه ی استفاده از دوربین های آنالوگ و روی کار آمدن دوربین های دیجیتال استفاده از دوربین های عکاسی برای هرکسی بسیار آسان شده و هر فرد بدون توجه به میزان مهارتش در این زمینه می تواند به سادگی با خرید یک دوربین به عکاسی بپردازد.



اکثر اوقات به محض اینکه افراد عامه با یک دوربین مواجه می شوند می پرسند : “چند مگاپیکسله ؟” و با این سوال دوربین مورد نظر را در ذهنشان سطح بندی میکنند و مگاپیکسل را عامل اصلی کیفیت می شمارند.

در این مقاله قصد داریم کمی از این تصورهای اشتباه بکاهیم و شما را هم برای خرید یک دوربین دیجیتال مناسب یاری کنیم. کار خود را با چند پرسش و پاسخ ساده آغاز می کنیم.

آیا مگاپیکسل بیشتر به معنای کیفیت تصویر بیشتر است ؟
پاسخ این سوال بدون شک خیر است. مگاپیکسل در حقیقت یکایی برای شمارش تعداد پیکسل های حساس به نور بر روی سنسور تصویر دوربین است. عبارت مگا هم معنی میلیون را می رساند. در حقیقت هر مگاپیکسل برابر با یک میلیون پیکسل است. هرچه این مقدار بیشتر باشد دوربین قادر به ثبت تصاویری با تفکیک پذیری یا همان رزولوشن بیشتر است. مقادیر معمول این واحد در دوربین های امروزی 12 ، 14 و 16 مگاپیکسل است. پس مگاپیکسل بالا نه تنها به معنی کیفیت بیشتر نیست بلکه در مواردی ممکن است باعث افزایش سطح نویز تصاویر شود.
آیا برای گرفتن یک عکس خوب باید از دانش کامل عکاسی بهره برد ؟
خیر . تمامی دوربین های دیجیتال دارای مود خودکار هستند که بهترین تنظیمات را برای گرفتن یک عکس خوب به ارمغان می آورند.
دیافراگم در عکاسی به چه معناست ؟
دیافراگم به مجموعه تیغه هایی گفته میشود که در پشت لنز قرار گرفته اند و با باز و بسته شدن میزان نور عبوری و همچنین عمق میدان دید را معین می کنند. میزان دیافراگم از طریق یک عدد که در کنار حرف F قرار گرفته شناخته می شود و هرچه این عدد کوچکتر باشد نور وارده به دوربین بیشتر است و به عکس
ISO در عکاسی به چه معناست ؟
میزان حساسیت دوربین به نور را ISO می گویند و با مقادیر عددی به نمایش می گذارند. هرچه این مقادیر بیشتر شوند دوربین به نور حساس تر می شود. این مقادیر از 100 شروع می شوند و به ترتیب دوبرابر شده ، ادامه پیدا می کنند. این مقادیر عبارتند از : 100 ، 200 ، 400 ، 800 ، 1600 ، 3200 و … استفاده از ISO بستگی به نور محیط دارد به این صورت که در محیط های تاریک از ISO های بالا و در محیط های نورانی و روشنتر از ISO های پایین استفاده می شود. لازم به ذکر است جزئیات و کیفیت تصاویر با IOS رابطه ی عکس دارند. بدین معنا که هرچه ISO بیشتر شود شاهد جزئیات کمتری هستیم.
سرعت شاتر در عکاسی به چه معناست ؟
سرعت شاتر به کسری از ثانیه می گویند و زمانی است که شاتر هنگام ثبت تصاویر باز است. هرچه این عدد بیشتر باشد سرعت شاتر نیز بیشتر می شود. سرعت هایی مثل 1/2000 ثانیه برای عکاسی از سوژه های با سرعت بالا استفاده می شود ولی سرعت شاتر پایین مثل 1/30 ثانیه برای عکاسی از سوژه های ثابت تر و در محیط های تاریک تر مناسب است. هرچه سرعت شاتر کمتر باشد جزئیات کیفیت بهتری خواهند داشت.

منبع:نیمکت